Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Världens finaste pojke

For till älsklingen i måndags men kom dit rätt sent om jag minns rätt så vi såg bara lite simpsons sen gick vi och la oss. Dagen efter, alltså igår så for jag Rasmus och hans lillebror ut och körde skoter. Jag som hade lovat mig själv att aldrig sätta mig på en skoter igen, men det löftet gick inte att hålla. Det var faktiskt riktigt roligt, och jag var mycket lugnare denna gång. Kan bero på att jag litade på finaste eftersom jag åkte med han! Och solen sken som bara den gud så skönt det var! Efter skoteråkandet så satt jag mest och "solade" medans grabbarna jobbade på;) Senare på dagen for vi och köpte lite mat och käkade det framför simpsons och efter det blev kvällen rätt så lugn! Vaknade idag rätt tidigt var dööötrött men kunde lik förbannat inte somna om så jag låg och väntade på att älsklingen skulle vakna men det gjorde han ju inte..men tillslut så lyckades jag somna om. Vad har vi gjort idag då..inte mycket alls egentligen. Nu har jag varit hemma några timmar och ska iväg och träna, sedan får jag väl se vad kvällen har att erbjuda!:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0