Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

some people want it to happen, some wich it would happen, others make it happen.

Inte hänt så mycket alls idag. Satt i cafeterian på förmiddagen med Paulina, fick mer eller mindre panik varje gång vi var tvugna att snacka engelska..Men det gick bra iallafall, efter det hade vi prov sedan fortsatte jag på min padda på slöjden. Det börjar ta sig nu, förhoppningsvis är jag klar nästa lektion!

Ikväll väntas gomiddag (hoppas jag....) sedan bär det av till Julia och chillar där med henne och Isabell innan vi åker in till stan och hämtar Lisa och köper lite gott. Blir att se skräckfilm äta glass, eller nötter...har inte riktigt bestämt mig om jag ska vara onyttig eller lite mindre onyttig..! Och prat om allt mellan himmel och jord. Säkert grina en liten skvätt också;) Men det kommer bli toppen!

Hoppas alla får en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0