Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

I try, But its so hard to believe.

Fick en låt på hjärnan och kom tillslut fram till vilken det var. Det var en låt från en disney film. Det var någon som hade kommenterat såhär:

i'm 16 now and i still lie in bed watching disney movies, just holding onto one of the few things i have left from my childhood. it's strange- i want to grow up and try new things, but i don't want to say goodbye to all of this. i want to look at everything the way i did when i was little, when everything was new and beautiful and exciting. i just want to go back and relive everything, especially seeing disney movies for the first time. the first film i ever cried at was Snow White when i was 5.

Helt ärligt så vill jag inte växa upp, jag vill inte bli gammal. Jag vill vara liten, då allting är kul. Allting var så spännande. Det ända så kallade problemet man hade var om man tex tappade bort en leksak och det värsta som kunde hända var att ramla med cykeln och skrapa upp knäet lite. Jag vill tillbaka till dom dagarna då man kunde göra vad man ville vart man ville. Då man längtade som en idiot till julafton och sin födelsedag. Eller påsken då man fick springa omkring och leta sitt påskägg.

Sedan jag varit liten har vi alltid varit hos mormor över påsken. Mamma skrev lappar och la ut dom på olika ställen. Det kunde stå saker som, "gå och kolla under kudden" och då man gick dit så kunde det stå "undra om det finns något ute på altanen" Sådana saker, jag minns att jag alltid skrattade hur mycket som helst då jag gjorde det här förut. Jag tyckte att det var så roligt. Leta nya lappar, och tillsist försöka hitta påskägget i det sista rummet. Att man kan vara så glad över en sån liten grej som några lappar och ett påskägg. Det är faktiskt en sak jag gör än idag, letar efter lapparna osv. Det är visserligen fortfarande roligt, men det är inte ens nästan samma sak. Jag saknar att vara liten. Då allting var så enkelt.

Det ända jag kan göra nu är att leva varje dag som om den vore den sista och göra det så bra som möjligt för mina barn så att dom får en megasuperduper bra och rolig barndom som dom ska minnas tills dom dör.





Kommentarer
Postat av: who?

Hej!

Nu är det tävling om 500kr present kort i H&M kika in och kolla! (Y)

2012-03-31 @ 09:10:14
URL: http://neliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0