Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Dator på lagning

Vi har skickat in våran bärbara på lagning och jag har inte orkat gå ner för trappen och startat den här datorn förän n hehe.

Idag var jag iallafall på erikslid hela dagen. Hände inte så mycket där förutom att jag höll på blåsa iväg som en liten vante. Efter det for jag hem och har sussat ett tag och kollat på tv. Jag tog mig även i kragen och kollade gamla bilder på den här datorn, tog dock ett tag innan jag kom på vart fasen jag hade gömt min mapp haha:D Har inget alls mer att säga så ni får klara er med detta ointressanta lilla inlägg tills vidare:) Det kommer nog även bjudas på gamla bilder här ett tag eftersom jag inte har  några andra;)


Vad säger ni, brunhårig igen;)?

Kommentarer
Postat av: Sassäh ᵔᴥᵔ

sv: härligt! :):) jag har nu lagt till dig och blev nr 11 :):) lägg nu gärna till mig också (a) KRAAM.

nojjz.blogg.se

2012-03-13 @ 18:33:26
URL: http://nojjz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0