Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

tears of an angel

Jag har fått vänta 4 förbannat tråkiga dagar på denna dag, med humörsvängningar hit och dit och bara allmänt dåligt humör hela tiden och vääldigt trött men nu äntligen är det helg! Sitter i soffan och håller på att hungra ihjäl, och ett väldigt stort - på det är att jag luktat på en parfym som inte verkar vilja försvinna från min näsa så jag blir illamående..gr8!

Jag ska ta mig en liten powernap innan middagen serveras och efter det blir det att fara till älsklingen och spendera natten där, kommer bli toppen!



Kommentarer
Postat av: Ebba

super fin blogg du har !

och du det skulle vara super gulligt om du kan ställa någon fråga i min frågestund :)

2012-01-14 @ 12:02:43
URL: http://eacs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0