Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

?

Jag har alltid undrat på vem i familjen jag släktar på då det gäller min vilsenhet osvosv. Jag tror jag fick det svaret rätt klart för mig då jag kom hem idag...Då pappa jobbar eftermiddag så chillar han mest i soffan eller är ute och springer och efter det har han all tid i världen att göra saker. Han stressar aldrig (nästan) och är alltid noga med att se om ljus ugn och stekpannor är av, även lampor osv. Men, nu då jag kommer hem så står jag och gräver i mina jackfickor (som förövrigt är som världens största soptipp) efter nycklarna, då jag väl fått upp dom och är mer eller mindre irriterad på mig själv och min jacka så ser jag att nyckeln sitter i och dörren är inte helt stängd och pappa är på jobbet...? Ringde då till han och frågade om han hade bråttom idag innan han skulle fara. Nää vadå vad tänkte du undrade haha...Eh ja dina nycklar sitter i och dörren var inte stängd ordentligt? sen hörde jag bara MINA NYCKLAR'? FAN!! *klick* så han fick vända från jobbet och hem så att han skulle komma sig in i skåpet.. haha bra pappa bra:(

Nog snackat om min padre, kom hem för..ja ett ganska bra tag sedan nu och ska se om jag hittar något att stoppa i magen. Är alltid hungrig nu för tiden...förstår inte grejen lixom! Sedan ska jag slå på tvn och kolla om det finns något intressant där! Sen måste jag bara tillägga, visst fan är det folk som har ett arbete DÄR MAN PLOGAR VÄGEN? Aldrig varit med om dess like, visst fan kan dom ta sina feta lata arslen och sätta sig i plogbilen OCH TA BORT ALL SNÖ. Alltså inte snön som faller nu, det är lugnt med den. men det är typ...hååååål i marken pga denna snö som legat där ett bra tag nu, där bilarna kör är det typ en meter ner...och spårit så in i h*vete. Hade dom verkligen tänkt att man skulle kunna cykla där? Vet vi vad? DET GÅR INTE!!!!!!!!!!! fan så sur jag blir...


Sådär ska det ju se ut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0