Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

´

Sitter i soffan..jag tror nästan att jag redan sover. Tröttare än ett djur och det känns som att jag hänger upp och ner, min skalle spricker snart. Och inte för att mina ögon som snart ploppar ut. Jag kommer sova som en stock inatt och hoppas på att få vara med älsklingen imorgon. Är lite smått beroende av hjärtat mitt. Speciellt nu när det snart är skola.....åååh vad jag hatar skola. Känner verkligen att jag inte har någon ork till det, alla dumma nationella prov som kommer, vanliga prov, förbannade lektioner som suger snopp, äckliga lärare, irriterande småungar, och stora ungar...mja, allting är fel med skolan. Känner verkligen att...detta var ett meningslöst inlägg. Mer än 90% av mig har inte uppfattat att jag skriver ännu, jag kommer väl inte ens komma ihåg det imorgon. Rätt så säker på det faktiskt.

Godnatt alla småkryp som jag gjort mer eller mindre förvirrade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0