Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Världens finaste pojkvän

Planerna om igår blev helt knas till en början. Men sen kom älsklingen och hämtade mig så for vi hem till honom! Tyvärr fick jag sova själv mer eller mindre hela natten..men jag fick krypa intill honom direkt han kom hem. Vid 12 kunde jag inte sova längre för jag började må så illa så jag gick ut och satt mig i bara tshirt och det var till min förvåning riktigt skönt?!? Det var nog dock för att jag mådde så illa för jag var tvungen att springa upp och hämta kläder. Men jag gjorde mig iallafall lite frukost och satt mig ute i solen och åt det sen satt jag bara och solade tills Rasmus äntligen kom sig upp. Riktigt skönt var det!:) Jag kan väl inte säga att våran vakna tid var så långvarig eftersom vi somnade direkt vi kom upp igen haha!

Fick hämtning kring 5 och då for vi till erikslid och köpte hem middag. Och nu efter det har jag inte gjort så mycket alls. Ska kolla igenom lite läxa innan jag kryper ner i soffan framför Kontoret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0