Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Sol

Krigade mig iväg imorse för att träna lite. Och nej, det är inte min dag idag..Först och främst så såg jag inget då jag gick ut för det är på tok för ljust ute speciellt då man är nyvaken-.- Kanske inte ska klaga på att det är sol egentligen? Det betyder ju att det är en dag närmare sommaren! Sen föll min cykel mer eller mindre isär i småbitar då jag cyklade till stan, och mitt på jävla bron tyckte cykeljäveln att det skulle kanske vara lite roligt att ramla? Men det var det inte..mitt framför en jävla bil också. Sen mitt i allt höll jag på att tappa balansen på arc trainern också? Vad händer? och inte nog med det så hamnade jag på en isfläck då jag skulle tillbaka till min cykel, just my luck..

Nu är jag iallafall hemma, ska försöka orka gå till köket och fixa lite lunch som kändes otroooligt jobbigt..Efter det blir det väl hoppa in i duschen och sedan försöka hitta något kul att göra. En grej jag suttit och fnissat åt den tiden jag suttit vid datorn nu och läst alla inlägg på bloglovin är att alla skrivit om, åååh jag försov mig idag. Eller, hatar skolan..lektionen suger osvosv. Mohaha!!! Skönt att vara hemma;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0