Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Melodifestivalen del 1

Dead by april och Sean Banan med i melodifestivalen...? Kunde inte ta Sean seriöst alls, tror inte detta är något för honom! Men jag hoppas däremot att Dead By April kommer med något bra!

Har inte så mycket mer att säga? Mina känslor är väl mer eller mindre upp och ner och in och ut. Typ? Har väl mått bättre med andra ord. Nu dumpar jag tvn och datorn ett tag och ritar istället. Får se om jag kanske lägger ut ett slutresultat senare.


Kommentarer
Postat av: Våld, mobbning och sexuell övergrepp ... mitt förflutna!

Hej på dig! Vill ba påminna dig att du fortfarande kan vara och tävlar om veckans blogg (om du inte redan är med i tävlingen) och får chansen att vinna en FET bildlänk på min blogg i en hel vecka!

http://sense.webblogg.se/2012/january/utkast-jan-30-2012.html

Ha en bra kväll! :)

2012-02-04 @ 21:23:54
URL: http://sense.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0