Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Haft en toppen kväll!

Min kväll har inte varit annat än toppen! Jag blev hämtad av min fina Julia och vi rullade vidare till stan och åt på wok n roll. Efter det hann vi in på ck ett tag innan dom stängde sen gick vi och köpte lite gott innan vi satte oss på bion och skämde ut oss.....kul var det då iallafall;) Senare kom bror och hämtade oss och vi for hem till mig och spelade lite tv-spel innan finEmma kom. Då spelade vi sällskapsspel, något nytt som mamma köpt. Ryktet går hette det, faktiskt riktigt roligt! Men nu har dom iallafall farit och jag ska göra mig klar för en någorlunda tidig kväll.

Imorgon på morgon väntas träning sen ska jag göra mig klar heeela dagen innan gästerna kommer sen blir det att äta surströmming!! MUMS! Och då jag är klar vid bordet så kör jag iväg till älsklingen och spenderar natten där med honom! Så jag vet inte om jag kommer skriva något mer förän på söndag. Kanske hinner slinka in med något tråkigt inlägg imorgon:) Längtar som en gris iallafall!


Haha!! Jätte mega gammal bild på mig och Julia..I love you!:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0