Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

YOLO

Gårkvällen spenderades med Julia och Isabell framför hockeyn med prat och gott. Senare på kvällen kom mamma och hämtade mig och Isabell, vi skjutsade hem henne sen sprang jag in och hämtade min väska sen ut igen för då var älsklingen här för att hämta mig. Vi såg klart en film vi somnade ifrån kvällen före och myste lite innan vi somnade.

Idag är det ju alltså fredag den 13e. Otursdag enligt många men för mig har det alltid varit en turdag fram till idag som Rasmus var så snäll att påminna mig om..Köpte ett halsband då jag var i Sundsvall som jag har velat ha flera veckor tillbaka. Det än en halvstor silvrig drömfångare med svarta fjädrar. Jag föll för det direkt jag såg det! Jag hade på mig det för första gången igår, la det snyggt och prydligt på databordet innan vi gick och la oss. Vaknade mitt i natten av att jag görde något som lät. (Det var även små metallfjädrar på halsbandet) Låg och funderade på vad det var ett bra tag eftersom jag kände igen ljudet så förbannat!! Sedan slog det mig att det var mitt halsband. Flög upp ur sängen och ser att en av katterna bara stannar upp framför mig i sängen, med mitt halsband dinglandes i käften..Tredje världskriget bröt ut mellan oss två då jag försökte få tillbaka det men kissen vägrade släppa taget. Tillslut fick jag tillbaka det, mer eller mindre sönderlekt och massor med bitmärken i fjädrarna-.- Tack för den blunder!

Nog om detta, sitter och funderar på om jag ska pallra mig iväg och hämta moppen hos farmor och farfar nu då epan är trasig. Sen blir det eventuellt att köra den till Rasmus om jag inte åker med honom istället. Sätter mig hellre i en bil än på moppen ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0