Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Dag 1 och 2

Dag ett och två i skolan är nu avklarat. Känns otroligt trist med skola igen!:/ Vaknade dock självmant av att jag var pigg och glad i ett otrooooooligt ljust rum kl 5 morgonen till måndag-.- Halvsussade fram till kl 6 och då började jag fundera på att stiga upp. Sagt och gjort kirrade jag mig lite food innan jag hoppade in i duschen. Dagen gick även relativt snabbt eftersom sista lektionen på ca 2 timmar inte blev av! Så då for jag in till stan, gick omkring med Julia ett tag innan vi började träna med Lisa och Isabell. Dock överdrivet mycket folk så jag stod verkligen inte ut så länge.

Idag var jag tyvärr trött som vanligt, så jag fick kämpa mig upp ur sängen. Släpandes med tunga steg gick jag ner för trappen och ut till min cykel. Och sedan började denna dag med en massa tråkigheter:):):):) Kuligt värre!!! Eller nå..Ska försöka hitta något kul på datorn nu ett tag innan hockeyn drar igång! Hoppas på vinst även ikväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0