Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

finaste som finns

Igår på dagen for jag till stan och hämtade upp Emma. Vi for vidare till boviken och var där ett tag. Jag kan lova att det kändes lite annorlunda att gå på en stand med solen som lyser och gräsmattan var grönare än vad den brukar vara på sommaren, och det är november?!?!? Men jag klagar inte, jag klarar mig finfint utan snö!

Efter maten for jag och hämtade upp Emma och Signe och vi for till Jesper ett tag. Sedan for vi upp till erikslid och satt med grabbarna grus ett tag. Efter det skjutsade jag tjejorna till Richard och jag for till baka till pojkarna.

Idag vaknade jag kring 11, steg upp efter kanske en timma. Packade på mig kläder och for tillbaka till grabbarna och har varit där tills för en timma sen ungefär. Mycket trevligt, förutom en sak då..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0