Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

*

Igår kom ju som sagt D hit och vi låg framför tvn ett tag innan jag skulle laga mig lite mat, fiskpinnar och mos. Med min smarthet så kom jag inte på hur man lagar till det av någon anledning även fast det är ganska självklart. Såå jag googlade på hur man stekte fiskpinnar, rev runt i frysen för att hitta det och sedan skulle mästerkocken själv visa sina talanger för M och D! Kände mig en gnutta mobbad innan jag äntligen fått maten på tallriken och mumsat i mig det.

Senare på kvällen brummade jag och D till ica för han skulle köpa lite grejs. På vägen dit och efter vi varit där kände jag mig ännu mer mobbad, först tvärstannade han med moppen så jag höll på att flyga över honom och sen då han satt och käkade sin jäkla butterbulla tryckte han upp den i ansiktet på mig. Kärlek♥ eller nå..

Han for kring 10 och jag skulle då isäng, men då kom M&A hem så jag satt uppe med dom till nångång och pratade och somnade seeeeent. Men jag krigade mig upp till skolan, någon minut mer eller mindre sen som vanligt, så ja..i princip hela dagen var som det brukar. Förutom då D lurade mig om en sak, men det behöver vi inte prata om förutom att min hand är typ sönder nu HEHE..! Jag och Pj drog även igång vårat eget lilla gympass medans dom andra hade gympa. Känner på mig att träningsvärken kommer hälsa på imorgon. Ska till och med vara så duktig och göra lite annat träningsgrejs nu före läxan sedan blir det pluggapluggaplugga sola plugga sova;)



Don't ask;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0