Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Bloglovin (115)

Jag kom nästan nyss hem från praktiken, jobbade över idag! Vilket jag även gjorde igår men lite längre idag. Vet inte riktigt vad jag ska säga om min praktik, jag får plocka upp varor, skära mig i händerna (bara för att jag är så bra på att hantera kniven och öppna lådorna) hm..ha kul med dom som jobbar, träffa trevligt folk osv, låter kanske inte som det roligaste man kan göra men faktiskt så är det skitkul!:)

jaa..jag gjorde väl samma sak som i åvanstående rader igår också. Träffade dock mer folk idag än igår. Och gick ju som sagt inte över lika länge igår. Efter praktiken igår for jag hem och D kom strax efter. Jag snabbhoppade in i duschen sedan käkade vi lite och brummade till kåge. Vi gick, eller ja..vi sprang rättare sagt till ica och mötte Julia sedan träffade vi Linus och nån till också. Trevlig kväll. TRevlig dag. Trevlig dag idag.

Nu ska jag ta och läsa igenom mina inlägg på bloglovin, sen ska jag äta och försöka göra lite svenska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0