Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Amicus certus in re incerta cernitur

Jag sitter i soffan väldigt sliten från gårdagens händelser och myser i D's tjocktröja! Jag har nada planer för dagen eller kvällen så vi får se vart vinden tar mig. Det vankas iallafall grillat till middag, mums! Medans jag svamlar på i nattmössan tänkte jag berätta om vad som hände igår! Håll i er allesammans!;)


Tog 1bussen tillsammans med finaste till kåge. For ut med Felix och sime och jag kollade på medans dom cyklade osv.Vi for hemåt då det började regna och såg lite tv fram till middagen. Vi pratade en stund med hans family innan vi åter igen gick upp och la oss framför tvn tills Annie ringer och frågar om vi vill med till ett spökhus = ett gammalt nedlagt mentalsjukhus och såklart ville vi följa så vi gick upp till skolan och träffade Annie Marcus Nicke och Malin där, vi tryckte in M i skuffen och åkte vidare. Vi fick höra några AAAAJ, WIHOOOO och TA DET LUGNT innan vi var framme från M haha..

Väl framme vid mentalsjukhuset så ville jag in direkt! Det fanns ett litet hål i ena dörren så det vart dit spökena drog oss;) Vi kikade in i några fönster och bara stod och pratade tills A sticker in huvudet och sedan skriker till oss att det är någon där inne..? Och ber mig lyssna också, jag var helt säker på att hon skämtade och att hons kulle trycka in mig i det där lilla hålet eller något. Men hon backade bak och alla andra stod några steg bakom mig och alla var tysta, och till min förvåning var det faktiskt några som satt där uppe och pratade. Alla 6 stack in huvudet och hörde rösterna. Tror det var N som skrek hallå och då blev rösterna tysta, sedan började dom om fast med högre röster. Som om dom diskuterade om något.

Vi ville ju såklart in, förutom M&N som sprungit tillbaka till bilen som några små flickor haha! Jag tog i dörren under det där hålet och vickade lite, ingen vidare hållbar dörr kände jag. Jag tog i D för att inte tappa balansen och drog till en och annan spark innan jag far igenom dörren med benet och fastnat. Paniken griper tag i mig och jag drar allt jag har för att komma ut. Vi bröt upp bitarna och kollar in i huset återigen, längre ner denna gång då. Vi ser fingeravtryck draget på golvet och fotavtryck som går innåt. Dock fanns det inga fotsteg som ledde utåt?

Vi lyssnade lite till, lyste in med mobiler och helt plötsligt hör jag steg där uppe och rösterna blir tysta. Då backar vi bak och M&N ser tydligen något i fönstret. Har ingen aning om det var sant, men skulle nästan tro det eftersom det där var ett sånt kusligt hus. Vi kollade in i ett fönster bredvid en annan dörr, där det finns ännu en trapp (fanns en bredvid där hålet i dörren var.) och där ligger det uppradat nya verktyg, såg avknippsare mejslar och spikar fanns och lite annat. Det låg en massa damm bredvid och inga spår ledde till att någon lagt dit dom. Efter några tappra försök att komma in så återvänder vi till bilen och åker iväg.

Vad det var där inne vet vi inte än, spöken? pundare? byggare..? några andra nyfikna ungdommar som vi, som  till och med gått in genom det där hålet? en radio bara för att skrämma såna som vi? Vi har ingen aning. Det lutar åt att fara tillbaka någon annan gång i framtiden;)

Efter alla händelser, skratt, skrik så for jag och D på holken och pratade om det där, dock inte vad som hänt eller vad som hörts. En kille som jobbar där börjar då prata om att man ska höra röster där inne, vilket stämde och att det även sägs att rösterna ska följa med en hem och höras i garderoben? Och att folk sedan hamnat på mentalsjukhus själva.

Jag har ingen aning om det han sa var sant, men jag fick iallafall sova ostört inatt och det tackar jag för!

Nu har jag även suttit och läst på andra bloggar om detta hus, folk har gått in och blivit utjagade av något, hört röster skrikandes där uppe, bara fallit ihop där inne för att dom får så lite kraft i kroppen att dom orkar inte hålla sig uppe.


En bild på baksidan av huset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0