Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Trassel

Jag har just blivit färdig med att fälla en och annan tår efter att jag sett den nya filmen Trassel. Eller visst är den ny? Aja, den var faktiskt bra och det var galet länge sen jag såg en tecknad film faktiskt. Just nu sitter jag och väntar på att pappa ska komma ut från toan så att jag kan tvätta bort min ansiktsmask sedan slänga mig i säng och somna direkt! (kommer inte hända...men får försöka) Kollade på mina bilder i telen inatt och jag hittade svarta bilder. Jag har alltså tagit kort i sömnen, kanske under kudden? Eftersom den låg där då jag vaknade så. Lyckas med det mesta då jag sussar haha!

Medans jag ändå sitter här men har egentligen inget på hjärtat att bjuda på så kan jag berätta för er, som ni redan vet men säger det iallafall att det var förbannaaaaaat blåsigt idag. Jag stod i princip stilla vissa ställen på bron då jag skulle till stan, jag tog mig verkligen ingenstans och trodde nästan att jag skulle flyga omkull där ett tag. Hoppas att det är bättre väder imorgon och hoppas att alla som läser det här kommer på Night Flight imorgon!! Jobbar ju där satt jag hoppas att jag ser massor med ansikten:) Kan ju bara tilllägga att med egen smak så tycker jag inte alls att årets night flight tröjor var snygga..sorry!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0