Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

hatar feber drömmar..

Nu mina små läsare var det en vecka sedan jag skrev sist vilket beror på att jag stukade handen väldigt rejält då vi var i kåbdalis med skolan som jag skrev om. Jag hann att åka ett enda åk innan snön grabbade tag i min bräda och jag flög och landade på min handled. Vart blå och svullen så jag och min kära Julia satt och käkade godis i solen ett tag, hon var skitsöt som väntade på taxin med mig och hade till och med tänkt följa. Tack sweetie!♥ Fick iallafall vänta på taxin till kl 12 och allting hände kl 10, illa att det skulle ta ett sånt tag. Jag min mentor och taxisnubben rullade ner mot Älvsbyn och satt där hela dagen och röntgade osv.

Så nu kanske jag kan köra igång med bloggningen igen om min handled pallar med det. Jag orkar iallafall inte skriva om hela veckan som varit nu men jag tänkte berätta lite helgen som varit toppen:)

På fredagen slutade jag kl 12, fick skjuts in till stan av mamma då och mötte sedan upp Paulina och Isabell som gjorde mig sällskap tills jag hoppade på bussen till kåge. Satt med Erik och tjollrade hela vägen dit men vart lite sadface då han började käka upp mina godisklubbor!! Hoppade sedan av och mötte Daniel sedan var jag där till kl 8 då jag fick hämtning av pappa och vi for förbi max och köpte mat. På kvällen satt jag och spelade spel med Marcus Annie Angelica och mamma och pappa!

Lördagen började med att övertala mamma om att gå ner till stan och tillslut gav hon med sig och vi shoppade lite sen käkade vi på subway. Blev en aning fattigare innan vi for hemåt och började göra i ordning maten sen kom Annie Marcus och Angelica och det slutade med kortspel på kvällen, och kungen själv vann ju såklart!! alltså jag;)

Söndagen spenderades i Piteå och Luleå med fint folk och orkar inte skriva nå mer om det. skippar gårdagen också heheh:$

Inatt sov jag då inte alls bra, hade ont i magen och svettades som en gris vilket tillslut blev till feber och illamående. Då jag gick upp imorse och skulle till skolan så kunde jag knappt gå för att min mage värkte så attans mycket så jag gick och la mig igen och drömde världens äckligaste dröm. Jag grät alltså då jag vaknade...nae fy säger jag bara:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0