Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Love st


Igår for jag DochL till svandammen och matade fåglar ett tag, som man gjorde på den gamla goda tiden;) Efter det träffade vi lite folk, bl.a gullnosen emmut! Vi for runt lite överallt, gjorde inte mycket alls känns det som sedan stannade vi upp hos mig  tills dom började brumma hemåt.

Idag gick jag upp kl 9, slängde på mig kläder och håret i en tjoffs sedan begav jag mig till norrböle där jag, några fina från klassen och lite päron städade ur 3 st vindar på ungefär 2 timmar och fick 5tusen till klassen!! Det gick betydligt mycket fortare än vad jag hade trott att det skulle gå, trodde nästan vi skulle campa där ett tag haha! Men det gick finfint, sedan käkade jag mamma och pappa lite pizza på viking innan vi for hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0