Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

För vi har tagit studenten fyfan vad vi är bra

Hann aldrig skriva något igår för jag kom hem lite senare och skulle då fixa lite saker till idag. Jag och Emma for runt lite här och där innan vi satt ner fossingarna på marken och pratade med Jesper och några andra ett tag. Mycket trevligt.

Idag har det varit fullt upp och folk överallt. Kl 11 for vi till kyrkan och väntade på att Marcus skulle komma ut, sen fick han massa blommor och så innan han hoppade upp i skrindan och dunkade musik tillsammans med hans klass genom staden. Dom hoppade av på torget och gick sedan upp på scenen och sedan ner till oss. Tog en massa kort på han och lite annat folk. Så bilder från både balen och studenten kommer senare!

Nu sitter jag inne och försöker svalka av mig lite från denna otroliga värme som är ute. Grymt skönt men bara jobbigt då man ska vara lite fin och vara bland folk hela dagen/kvällen. Snart kommer det lite släkt hitåt och firar Marcus sedan far han ut på fest. Och då har jag ingen aning om vad jag ska göra, får väl se om jag hinnar någon rolig prick att umgås med om jag inte bara slappar inne som kändes skööönt.


Tycker jag var ganska söt med min fina min och Marcus mössa, eller vad säger ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0