Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

byggare(Linnea)bob

Som den tappra krigare jag är så påbörjade jag min byrå igår och höll på hela natten!! Eller..? Inte riktigt va, jag gav upp kring 12 och vaknade imorse av att mamma hade hammaren i högsta hugg. Sååå efter några (många..) sköna minuter av dragning i sängen så gick jag upp och hjälpte till. Nu är vi äntligen klara med den första och jag har börjat packa i lite saker här och var.

Nu har jag tagit en paus med ansiktsmask och är sugen på något kolsyrat! Ser även nå program på Animal Planet och guuuuuuuuuuud så gulliga leopardungar är:$






Kommentarer
Postat av: badabing

linnea lego byggande bob*

2011-06-17 @ 16:11:41
Postat av: badabom

jättefin bild!:]

2011-06-17 @ 16:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0