Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

within my heart

¡Hola amigos! Jag har legat i sjöbo hela dagen och kom hem för inte så länge sedan! Gudomligt väder idag så jag hoppas att alla sitter ute och inte nördar dator. Själv sitter jag under partytältet just nu och lyssnar på musik, ska fixa och trixa lite med mina naglar så att dom kanske får se lite fina ut iallafall:) Då jag ändå är igång med datorn kan jag ju faktiskt ta och berätta lite vad jag gjorde i måndags och igår på kvällen.

I måndags for jag och mamma till Piteå och shoppade lite sen for vi till Kina och var där ett tag. Mycket trevligt! På vägen hem svängde vi in i kåge och mamma lämnade av mig hos Daniel så jag spenderade kvällen där. Vi var ut en sväng med cykeln till ica och köpte lite gott till Saw 5.

OCH igår kväll kom Daniel och Linus, vi moppade först till folkets park och kollade på det dom håller på att bygga. Sen for  vi till hoppkudden och satt där ett tag sen virrade vi omkring på mb och sen på morön haha..Efter vi var klara ute for jag och D hem till mig och halvsussade ett tag innan han for hemåt.


Känner att jag skrev lite skumt men jag skyller på mitt solsting!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0