Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

orkar inte att blogg.se alltid ska strula jag blir så less..

Dagen har varit helt perfekt på alla sätt och vis, det ända minus som uppstått är nog min förbannade mensvärk. Den tar död på mig helt seriöst, börjar grina snart. Iallafall, for till birsta en tväris och fick med mig en bh och ett par trosor. Annars har jag bara spelat kort, umgåtts och sett film idag/ikväll. Jag har sprungit och räddat små grodor, tro det eller ej..(jag som är så förbannat rädd för småkryp och de flesta djur över huvudtaget, förutom tex björnar ormar katter hundar osvosvoosv.) Dom var så små..mindre än en cm, helt otroligt hur små och MÅNGA dom var!

Nog med  snack om grodor nu. Kan informera er småpluttar om att det har varit otroligt varmt här i Sundsvall idag. Vet inte hur det har varit hemma i Skellefteå men här har man kunnat gå naken och ändå runnit iväg åt alla håll och kanter.



Kan tyvärr inte lägga upp någon bild på min snygging för blogg.se laggar men jag vill iallafall säga Grattis på födelsedagen älskling!! Hoppas du får en bra dag:*

Kommentarer
Postat av: klara

sv; Taack så myckeet!!! :D

2011-07-29 @ 11:40:43
URL: http://klarahe@hotmail.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0