Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

fast ögonen tror att ingenting gror låt kärleken slå rot

Solen lyser för fulla muggar och jag sitter inne i soffan? Illa Linnea, illa..

Hur som, idag har jag mamma och pappa brummat omkring i Skellefteås lilla älv. Vi ankrade ett tag och låg och sola, riktigt härligt och man får en sån sommarkänsla att det är inte sant!

Just nu sitter jag och lyssnar på Ted Gärdestad ( På något vis fastnar jag för hans låtar. Även om texterna är sorgliga så blir man glad på något sätt:') ) i väntan på grillat, mumma!!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

SLUTSPURTEN! Ligger 300 röster från topp 100 listan. Så gör mig superglad och rösta 5/5 stjärnor på min klänning! Som tack får du en länk när tävlingen är över, säg bara till att du röstat!

Länk hittar du HÄR: http://liborius.blogg.se/2011/july/slutspurten.html#comment

2011-07-17 @ 20:07:20
URL: http://liborius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0