Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

16 juli

Sen jag skrev sist har jag haft några mysiga kvällar med äsklingen som bestått av massage, film, prat och onyttigt. Sedan har det varit kvällar och dagar fyllda med skratt bus och härligt folk! Det kunde väl inte ha blivit bättre än det, förutom allt moln..vart är solen?!? Är vi påväg mot istiden eller, 15grador OCH DET ÄR SOMMAR? Jag börjar grina snart..

Som dom flesta andra så har även jag suttit i biosalongen och snyftat över den sista harry potter filmen! Det suger att det är över nu för dom där filmerna är så otroligt bra. Dock tycker jag dom sista filmerna var mycke bättre än dom i början på något sätt.

För tillfället sitter jag i min säng med min sovtisha och datorn i famnen. Jag har inte kommit så mycket längre än detta. Ikväll vankas det grillat till middag och sedan lutar det åt att fara till min blomma:')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0