Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

the last one

Detta blir mitt andra och sista inlägg för dagen. Ska använda mina stackars ben till duschen och självklart duscha sen ska jag hinna med att raka benen, ansiktsskrubb och ansiktsmask sen slutligen lägga in en hårinpackning och sova i det. Ett jätte bra tips! Man duschar och så på kvällen sen lägger man i hårinpackning och sköljer ut det på morgonen då är ju det mesta bortgjort. Blir fina resultat också, eller för mig iallafall som hade så gudoooomligt nötta och kluvna toppar. Blir jätte lent också:) och istället för att sitta här och låta klockan ticka så springer jag iväg och gör allt det där sen ska jag lägga mig här igen och se oth sen sova. Och försöka gå upp kvart i 6 imorgon! Önska mig lycka till..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0