Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

tears don't fall

Jag är rätt bra på att klaga i min stackars blogg..men nu ska det klagas ännu mer! Har varit på menshumör dom senaste 3 dagarna och verkligen allt jag gjort har gått fel och jag blir på så förbannat dåligt humör. Det räcker med att ett enda hårstrå står utåt och det känns som att världen ska gå under. Inte okej, inte okej. Har varit med sinicca den andra halvan av dagen och skrattat som en idiot för att jag varit övertrött, gnällt på allt och inget och varit allmänt nere. Kom hem och försökte stoppa något i magen men det var inge gott med mat eftersom jag varit så hungrig att jag inte var det längre och då får jag bara spykänsla med ens tanken av mat. Humöret idag beror ju alltså på att jag är trött som en jäkla björn som bara längtar efter att gå i ide och utan mat blir jag gnällig sen den där jäkla mensen som bara kan försvinna för gott tycker jag!! Ska jag dra det här kort för någon så säger jag, förbannat usel dag! Mina "bra" omdömen gjorde mig inte på bättre humör heller, trodde verkligen aldrig att jag var sådär kass:S Men nu då jag vet hur allting ligger till så hoppas jag att jag kan lyssna på det jag sitter och säger till mig själv just nu, kämpa kämpa kämpa! Det är det enda jag kan göra nu, men jag klarar verkligen inte av vissa lärare dom kan ju fan ta sig..tur att det finns en liten plutt där ute som får tillbaka leendet på mina läppar om och om igen:)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0