Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

like a deadlock in the night

Hej alla glada!
Sitter i mitt mörka mysiga och ostädade rum och lyssnar på musik just nu medans jag funderar på att städa dvs bort med alla kläder, dammtorka, byta sängkläder osv men jag vet inte hur det kommer sluta. En powernap på golvet som vanligt kanske? eller så sätter jag mig här igen efter endast en tröja bortplockad. Är verkligen ingen man ska anställa för städning.

Jag kan inte säga att jag mår primaballerina just nu heller, druckit en del mjölk idag..ajjabajja! Vi gjorde kladdkakemuffins på hkn som jag kände skulle sitta fint i magen men det var dessvärre inte så gott, smeten satt fint iallafall;) Har inte riktigt så mycket att komma med, as usual. Tror jag tar tag med städningen istället för att försöka komma på något att skriva här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0