Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

I'm not weird, I'm a limited edition!

Skolan har gått rätt bra idag för att vara moi! Har stigit in i klasssrummert på alla lektioner. Sa ju att jag skulle ändra mig eller hur. Nämen, Vaknade imorse och hade sån galen träningsvärk vilket jag har bara jag sätter/ställer mig eller sitter knasigt. Beror förmodligen på att jag åkte skridskor igår, kom att tänka pådet där idag. Sista gången jag ansträngde mig sådär mycket var nog förra året jag hade skridskor :S Det är verkligen illa! Men jag ska ta tag i det där och börja gå 3 hela gånger i veckan från och med nu! Eller ja, inte precis..väntar tills det blir lite varmare än -20..Men jävlar vad jag ska gå, funderar på att springa lite också och se vad knäna säger om det. Hoppas på att någon liten filur vill börja gymma också för jag är jäklarns taggad! Ska vara i form till i sommar och all tid framöver också!!!! Känner suget till att vandra in till stan och sola också, kanske blir av i helgen så jag inte börjar se ut som snövit 2..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0