Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

TACK MAMMA..........

Mamma gjorde just min sommar otroligt jobbig. Är förbannat rädd för spindlar som dom flesta andra är man jag klarar inte av att ens se en spindel på tv eller i en tidning eller nånting dylikt. Och då kommer mamma in med en GIGANTISK SPINDEL i ett tidningsurklipp kanske man kan kalla det(?) och förstör ju som sagt min sommar. Bara för att jag tyckte det var så taskigt och hon bara skrattade så skriver jag det här också så att alla spindelrädda får det lika jobbigt som mig! såhär stod det:

Visste du att:

• det finns mer än 35 000 spindelarter i världen och att 700 av dem finns i Sverige?
• alla spindlar har gift men att det bara är ett fåtal spindlars gift som är farlig för människan, däribland svartaänkans?
• spindlar gärna bor nära människan, på ställen där det är fuktigt och mörkt, exempelvis i källare eller över öppningen på en toalettsits...? (sista gången jag går på en toa)
• vissa spindlar inte fångar sina byten i nät utan istället jagar aktivt?
husspindeln, korsspindeln och vattenspindeln tillhör några av de största spindelarterna i Sverige? (sista gången jag badade)

Hoppas ni får en bra sommar nu;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0