Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

alla hjärtans dag

Idag är det ju alla hjärtans dag, inget fan för denna dag som alla andra är. Massor av kärlek och glädje men jag bryter det mönstret. Såg att några har skrivit på deras bloggar och diverse andra ställen att dom inte förstår sig på att folk inte gilla denna dag och att dom stör sig på dom också. Men vadå, bara för att man inte har pojkvän/flickvän så behöver det inte betyda att det är just därför man inte gillar alla hjärtans dag. Själv är inte det problemet för mig, det är massa andra saker som hänt tidigare år på denna dagen. Tycker nästan folk kan vara tysta om sånt där hehe:)

Just nu sitter jag med Marcus Annie och mamma i köket, dom spelar gr och jag ska sticka hahahh..och mamma lagar gomiddag. Blir att käka det sen, efterrätt och lite hjärtegodis sen ska jag ligga framför tvn och sen sussa tidigt hade jag tänkt. Kanske ska lyxa till det att ta ett bad med tända ljus:) Tänkte lägga upp lite bilder sen jag tog idag, har lovat en massa bilder men det har aldrig kommit upp några. Men jag hoppas jag får upp dom här iallafall:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0