Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Förbannat med snö

Sitter hos älsklingen och vaknade för kanske en timma sen drygt. Av att han kom in och hade hunnit med morgonkaffe skottat osv och hela faderullan! Han är ute nu igen och skottar, kan lova att det snöar så in i heeeeeeeelveeete, om jag tittar ut nu så ser jag bara vitt för att snön faller så jäkla tätt..Och jag säger det bara, det var inte trevligt att åka bil igår heller. Var tänkt att jag skulle köra hit men det ville ju ingen så älsklingen kom och hämtade mig istället. Det var som att vi skulle köra in i ödemarken, som att vägen skulle ta slut och vi skulle köra rakt in i ett stort svart hål bannemig! Nää fyändå.. gillar inte snö egentligen, men...ingen snö ingen vinter right? Men jag menar, HALLLÅÅÅ? Någon gräns borde det väl ändå finnas?

Jävla gud och hans sims spelande..

Nu ska jag iallafall ta mig i kragen och gå på toa innan jag kissar ner mig och fly från sköldisen som försöker simma genom glasrutan..farlig rackare det där:/
Ny bild osv HEJ!!

Kommentarer
Postat av: paulina

HAHAHA SNYGGA

2011-12-10 @ 23:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0