Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Ett roligt tips för lite tråkiga naglar.


Såhär fixade jag mina naglar igår! (Inte mina naglar på bilden)

Fick slut på idéer om hur jag skulle måla, och jag var på tok för arg för att göra om min franska manikyr för att det aldrig blev bra så jag testade detta.

Det du behöver är:

Nagellack, valfri färg (antar att det funkar med vilken färg som helst, dock inte för mörka färger)
Handsprit
Bomulls pads, du behöver inte men jag använde det iallafall.
Tidningspapper

Du målar din valfria färg över hela naglarna. Sedan tar du bomulls padsen och häller på lite handsprit och smetar över det över nageln sedan trycker du tidningspapperet mot nageln i ungefär 10-15 sekunder sedan är det klart! Men du måste he på ett överlack efteråt eftersom tidningsfärgen försvinner i vatten och om du drar naglen mot något. Och självklart måste nagellacket ha torkat före ni gör detta, men det tror jag alla förstår;)

Om du inte orkar använda bomuls pads eller inte har några hemma så kan du doppa fingret i flaskan. Men det känns fräschare och enklare att använda sig av padsen!

Hoppas någon har orken till att testa detta!:)


Kommentarer
Postat av: lisamelin

Jag kämpar för varje dag som går, men de är verkligen inte lätt som du säger.

Du har rätt, tack för din kommentar Linnea!

jag uppskattar det verkligen!

kram, kom ihåg att du är superfin!

2011-12-19 @ 21:13:42
URL: http://lisamelin.blogg.se/
Postat av: Cecilia Eklund

SV Jaa jag får testa färga dem då! Vad kostar sån färg? Tack för tipset :)!

2011-12-20 @ 11:42:19
URL: http://ceciliaeklund.blogg.se/
Postat av: lisa

de värmer när du säger de!

tack linnea!

2011-12-20 @ 15:26:12
URL: http://lisamelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0