Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

ruby

Medans jag inte skrivit har jag hunnit vara med friends, varit i åliden med underbara människor och börjar om skolan, tyvärr. Men det har gått bra:)

Upptäkte nyss hur enkelt det var att koppla in högtalarna som stått bredvid tvn ett tag, har funderat på hur man gjory ett tag nu.. (det var bara att sätta in en sladd..:$) Så nu är det fixat och jag sitter och dunkar musik för fulla muggar!:D Ska ta och fixa mina naglar lite sen ska jag sätta igång en film eller något:)


Kommentarer
Postat av: Nathalie

sommaren har gått jättefort men kan inte hålla med dig om vädret:) vi har haft super väder idag:D

idag har jag på förmiddagen var jag och min bror på en loppis...sen i eftermiddag har jag fikat med en vän och nu ikväll ätit och haft myskväll med en annan vän:)

sov så gott<3

2011-08-24 @ 00:18:58
URL: http://liborius.devote.se
Postat av: Anonym

jag har ingen aning om hur du får bort det tyvärr:(

2011-08-24 @ 22:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0