Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

illa

Det blev aldrig så att jag la in videorna på kvällen då kan kom hem pga att klockan var långt gången över sovdags. Och dagarna efter det orkade jag aldrig skriva på pga mitt humör, tankar, ilskaaaaaaa som satan osv. Så jag försökte istället lugna ner mig med att måla lite men det gick inget vidare eftersom jag börjat skaka jätte mycke, ingen aning varför men.. Dom kommer istället i slutet av inlägget.

NUU ska jag ut med emmut ett tag, får se vad vi ska hitta på? Något roligt som vanligt iallafall:D



Kommentarer
Postat av: Nathalie

Nu är min bloggpaus slut! Hoppas sommaren varit bra och att du njuter av det sista som finns kvar:)

Jag har bytt bloggportal och fixat ny blogg + header!

Så min fråga till dig: Vad tycker du om min nya header?:D



Direktlänk: http://liborius.devote.se/blogs/11749815/laemnar-det-gamla-bakom-mig-.htm#WriteComment



PUSS

2011-08-19 @ 16:21:45
URL: http://liborius.devote.se
Postat av: Nathalie

tusen tack:)

Ny dag, ny vecka:D Vad ska du hitta på idag?:)

2011-08-22 @ 10:38:40
URL: http://liborius.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0