Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Philip: jag är en haj MORRR!!

Sitter och pratar med Philip såhär på morgonkvisten, eller ja morgon och morgon..nästan iallafall. Hade tänkt att springa ut och sola lite grann men det blåste så jäkla kallt in till mitt rum (öppet fönster) så jag ångrade mig även fast det ser riktigt härligt ut då man kollar genom fönstret:/ Får se hur det blir med den saken då;D Ska kila in till köket och se om det finns något mumsigt att stoppa i magen men först ska jag skriva om gårdagen hade jag tänkt:)

Skoldagen börjades med matteprov i ett litet rum som jag snarare kallar bastu! Trodde jag skulle avlida där inne i värmen men det gick väl rätt så bra med tanke på att jag inte varit på dom mesta lektionerna vi haft det där eftersom jag varit sjuk. Så jag hoppas på ett g iallafall! Efter det hade vi engelska, då började vi att se en film, Remember the titans hette den. Verkar rätt bra faktiskt så hoppas vi ser slutet på måndag. SO var min sista lektion men då hade Åsas dator gått sönder så vi gick broarna istället för att ha SO. Grymt skönt och kändes bra att äntligen komma ut och röra på sig.

Cyklade hem efter skolan, bytte kläder lite snabbt och gick sedan iväg till stan och mötte Daniel sedan åkte vi buss till han. Gick till skolan och träffade Olivia och hennes friends ett tag sedan gick vi hemåt igen. Vi pratade och såg film osv:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0