Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

nyvaken skrutt

Sitter helt nyvaken och slut här i soffan, vart meddragen på bowling på kvällen med Annie Marcus Ewe och Chris vilket resulterade skratt roligheter och ännu mer ont i magen..men det var de värt. Känner mig så jäkla instängd då jag sitter här dag in och dag ut så det var skönt att komma ut i friska luften ett tag;D Annars vad händer? Nae ingenting..hade hoppats på lite sol så jag kunde sitta under den och njuta lite medans alla andra i familjen lämnat mig men icket.

 Kan iallafall berätta om min otroliga smarthet, ni vet ju att jag varit hemma och vart sjuk från..tisdag? Det har ju gått upp och ner men gick ändå mot bättringshållet tills igår haha..sen nu inatt så sov jag med öppet fönster som jag gjort några andra nätter också men i typ..2 timmar då för mamma kom och stängde det men nu så var det öppet i 10 timmar så jag har blivit förkyld BRA Linnea..!! Jag låter typ som en mosad pipanka:( Nää nu ska jag springa och fixa lite saker sen käk sen fiiiiiiiiiilm i min ensamhet hihi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0