Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

En dag du lärde mig, att himlen finns i kärleken på jorden.

Gårdagen kunde inte bli mycket bättre, inte allt för jobbiga lektioner och massor med sol. Och efter skolan tog jag ju bussen till kåge, mötte upp Daniel Felix och nån till snubbe sen for  vi till skolan och dom cyklade lite medans jag satt och solade. Var ute till 5 kanske sen var vi inne resten av kvällen och såg tv och busade på:)

Idag har jag bara suttit i soffan och tråkat istället för att packa det sista och städa klart. Ska försöka fixa käk medans jag väntar på att Daniel ska höra av sig, dom skulle till stan och cykla idag så jag hoppas att jag hinner träffa honom innan jag far..! Blir att hämta upp mamma kl 3 sen far vi och äter någonstans sen börjar resan mot Sundsvall, funderar på att gå ut och fota eller sola direkt jag kommer dit om det är fint väder!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0