Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Du måste tro motivet har aldrig matchat ramen jag vill se alla sidor TV:n visar en utav dom livet är fult du är fager vaken om natten och drömmer på dagen




Idag är det första dagen för mig som jag cyklar på bar mark eftersom jag legat hemma och varit sjuk alla andra fina dagar och det kändes så grymt härligt. Rullade iväg till skolan med ett litet leende på läpparna. En annan sak som också är sjukt härligt och ger enorma vårkänslor är då man vaknar självmant på morgonen av att fåglarna kvittrar!

Dagen gick lätt som en fjärt och äntligen fick jag i mig lite riktig mat, kände inte något större matsug men jag måste försöka äta iallafall eftersom jag knappt ätit någonting alls under en veckas tid. Ska ta tag i stickningen ett tag nu sen ska jag städa och försöka göra en tidig ikväll så att min mattehjärna är igång imorgon. Börjar alltså nästan alla dagar med matte, inte alls smart av lärarna då dom kör igång alla elever sovandes! Blir dock en kort dag, slutar kl 12 och ska då bege mig in till stan för att möta upp Daniel som slutar nångång sen bussar vi hem till han och har de trevligt.

Jag måste bara säga en sjuk grej som hände igår. När jag kramade Daniel så gick det förbi ett äldre par, pensionärer rättare sagt. Sen just då dom går förbi så slinker gubben ur sig: Akta så att den inte glider in!! Jag och Daniel stannade helt upp och undrade om vi just hört vad han sagt, hahah det var bara fel på långa vägar! Iallafall om ni frågar mig haha! jag vart helt paff sen började jag asgarva och dom bara kollade bak på oss skit sura. Det gjorde nog min dag hahah..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0