Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Aeternum vale

Igårkväll for jag Marcus och Annie och bowlade, jag ägde sönder alla men ändå förlorade jag.. Efter det så strosade vi runt lite överallt och pratade på om saker.

Idag så vaknade jag mer sliten är ett par slitna jeans som funnits i hudra år. Sprang tappert omkring med Marcus och Annie och letade påskägg, det slutade med att vi satt uppe på taket i solen och käkade godis! Sedan år vi påsklunch / frukost och jag satt och halvsov då Annie sa att hon skulle till birsta själv för att Marcus och pappa skulle till skroten så jag sprang och satte upp håret, tog på mig lite kläder sedan följde jag med henne och shoppade. Fick med mig en foundation och en ansiktscreme och ett linne.

Efter vi varit i birsta hela dagen med en massa skratt och trötta ben så vart vi uppplockade och brummade hemmåt. Jag har hunnit sitta ute i solen med A, tagit lite kort, legat i soffan och framför datorn tills vi akut fick fara på macken och köpa gasol för att det tog slut just då pappa börjat grilla. Men grillat blev det till middag iallafall, och bra satt det i magen ! Nuuuu funderar jag på att sätta mig ute i kvällssolen och sedan blir det kortspel!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0