Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

vila i frid underbara ängel

Jag har aldrig i hela mitt liv träffat en person som är så stark som du.
Ditt liv var inte problemlöst men du var alltid glad ändå.
Du spred så mycket glädje, du var alltid glad och man fick en sån energi då man träffade dig.
Du fick kämpa dig genom din sjukdom, i dagar, månader och år men du gav aldrig upp.
Men det kommer alltid en dag då man måste få frid.
Och nu var det din tid att försvinna.
Nu sitter du säkert där uppe på ett fluffigt måln och kollar ner på oss och skrattar för att vi ser så dumma ut då vi sitter här och gråter.
Jag vet att du har det bättre där uppe, men jag kan verkligen inte hindra tårarna från att rinna.
Så glad, så vacker och så stark.
Jag minns det som om det var igår då jag satt i ditt knä och såg på film i barnbion.
Jag minns hur trygg jag kände mig. Och hur stolt jag var som fick sitta där med dig medans dom andra satt själva på några ynkliga stolar. Det var som att jag var kung över alla som var där bara för att jag fick vara med dig.
Bara av att man såg dig gå förbi på stan så vart man varm i hela kroppen.
Jag har alltid sett upp till dig, velat vara den där starka personen som alltid var glad.
Så många gånger jag bara velat ge upp, men så tänker jag på dig och fortsätter kämpa.
Jag kommer aldrig, verkligen aldrig att glömma dig Rebecka!
Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta och så mycket mer.
Det kommer komma dagar då jag kommer brista ut i gråt, det kan jag inte hindra.
Du betydde så jävla mycket för mig även fast jag kanske inte träffade dig sådär jätte ofta hela tiden men ändå.
Du har en stor plats innom mig och det kommer du alltid att ha!
Vila i frid vår underbara ängel så ses vi i himlen♥



Thanks for all you've done
I've missed you for so long
I can't believe you're gone
You still live in me
I feel you in the wind
You guide me constantly
I carry the things that remind me of you
In loving memory of
The one that was so true
Your were as kind as you could be
And even though you're gone
You still mean the world to me


Kommentarer
Postat av: Emma

Som sakt, jättefint skrivet Linnea!<3

2010-09-25 @ 12:00:40
URL: http://www.norran.se/bloggar/emmagronlund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0