Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Ior

Ligger i soffan lite sliten sådär. Kom hem för ett litet tag sen. Kvällen började med tacos till middag, satt bra det. Sen skjutsade marcus mig och emma till söder där det inte riktigt vart som det var tänkt. Men det slutade bra iaf! Och tack emma, love you! Efter söder gick iaf jag emma och william hemåt men jag stannade vid skolan sen kom Tobbe tvärt, sen fredde och sen efter ett tag kom elsa jesper och jesper och vi fick oss några goda skratt!:) nu ska jag förflytta mig till sängen för jag är dötrött..och vad gör alla imorgon? Någon som har just att hitta på nå kul så hör av er:) tjing

Kommentarer
Postat av: Emma

♥♥♥

2010-10-02 @ 17:54:45
URL: http://www.norran.se/bloggar/emmagronlund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0