Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

okej det här börjar bli lite jobbigt..

Såhär mot vintern kan jag tycka att det är mysigt då man är hemma och är sjuk för då kan man tända massa ljus och mysa i soffan med en otroligt mysig filt och se film. Men vafan? jag börjar bli less på att vara sjuk nu. Mina ögon känns större än jorden x2..dock är dom inte röda eller större än vanligt? förutom det så har jag ont i huvudet och är illamående och ryggen ger inte upp med att försöka döda mig..seriöst det är inte kul längre:( Då jag väl är inne i dessa klagomål så kan jag väl fortsätta så jag fördriver tiden på något sätt iaf;) Skulle ladda hem första sesongen av one tree hill, men guuuuud kan det gå segare? jag har suttit och väntat på att det ska bli klart i 2 timmar nu och det står 7 timmar kvar? Inte nog med det så ser jag absolut ingenting då jag kollar ut genom fönstret för att det snöar så mycket! Det gör min kärlek till snön ännu mindre..sen ska jag ju stå på skyltsöndag med klassen nu på söndag och jag veti nte vad man ska ha med sig? hur mycket? och vars där? till sist men inte minst så kommer mitt sista klagomål för idag, jag saknar min pojke så otroligt mycket att det går inte dit en till..jag har varit utan honom sedan i söndags!! okej fyra dagar kanske inte är så mycket, men det känns som en evighet:( Måste bli frisk snart så jag får träffa han och alla andra snart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0