Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

You see things; and you say 'why?' But I dream things that never were; and I say 'why not?'


Var ju avslutnings grej för pan på leos igår!
skit kul må ja säga, man kände sig nästan som liten igen hahah;)
men jag for dit med emma och träffade en massa folk där, hur kul som helst.
efter det så for jag emma nils tobbe och johan till macken och sen vidare till sbskolan och satt där ett tag sen kom de lite mer folk sen efter ett tag for  vi hemmåt:) sovde bort heeela dagen idag, ända till halv 3! inte bra, men det behövdess!:) gick upp såg lite på tv och tog lite kort på mamma och pappa som skulle på 50-tals fest. sen for jag marcus och annie och skulle lämna av dom i kroksjön sen for vi vidare mot frasses och åt där. och nu sitter jag här och tar det lugnt, blir nog att se film med marcus och annie ikv! skulle egentligen på skumdisco men jag sparar pengarna. behöver dom till viktigare saker;) pz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0