Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

kul

JAG GLÖMDE INTE ATT ISABELL FYLLDE ÅR EMMA=(? glömde bara att skriva det...:(
men kan säga de nu ist, isabell fyllde år igår, 14 år!:) så ni som inte grattat henne gör det;)

vaknade imorse och hade jätte ont i halsen men pallrade mig upp ändå och drog iväg till skolan, jag och julia gick ut ett tag för att vi inte var med på gympan sen hade vi no, och paulina läste om massa äckliga diverse maskar som gjorde mig illamående..sen såg vi en bit av hitta nemo:)
efter det så var det lunch, bröd för min del;) sen gick vi ut och satt på multi ända tills vi kom försent hahah..sen hade vi so och kollade på nå apor? eller människor? vet inte riktigt...var lite död idag eftersom jag fick världens huvudvärt på morgonen då jag kom dit och den sitter i fortfarande så ikväll blir det bara att vara hemma och ta det lugnt:)

imorgon är det möte kl halv 11(?) sen ska jag dirr till ursviken på dop, det är lillmelkers dop=)! så det blir att gå upp ganska tidigt på morgonen tror jag;) men skriver mer senare, pz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0