Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

http://norran.se/nyheter/article1039476.ece

har varit ledig idag, skööönt!
har inte skrivit något i helgen och tänker inte göra det heller för det kändes för jobbigt och jag har inget minne av vad som hänt..varit med folk iaf:D

solade ganska länge idag, kring 2 och en halv timma!
lite färg har man väll fått:D (bild kommer)
ringde marcus vid halv 3 och jag skulle möta han och annie i stadet så det gjorde jag, alla 3 köpte glass och satt och solade. sen for annie home och jag och marcus gick omkring lite, träffade cc och amanda ihjih=)

sen for vi iväg till balder där marcus hämtade cykeln, vi skulle fara ner och kolla hur det såg ut där han satt fast i cirkus 1 timma idag! (kolla länken, rubriken!) sen kom rolle och vi pratade med han ett tag och han sa att bryggan vid strand promenaden flytit iväg en bit så vi cyklade dit och kollade, och det var inte bara en bit...den var långt ute i älven typ:O då cyklade vi upp genom bonstan osv, över lejonströmsbron och skulle ta älvsvägen hem, vi tänkte att det inte kunde vara någon fara liite vatten hade det säkert kommit men inge mycke:D fel trodde vi ju ofc..det kom allt mer och mer vatten, tillslut var vi nere i 1 meters djupt vatten och då tog jag fast mig i en stolpe och marcus ställde sig på¨ryggstödet tiill en bänk. sen fick vi lov att gå tillbaka i vattnet för det gick inte att cykla tillbaka. blöt vart man och KALLT var det........

ungefär så ser min dag ut:D sjukt härligt väder är det ju också!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0