Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

drömmer..

Det händer ibland att jag drömmer om dig.
Och det händer allt oftare att jag tänker på dig.
På hur det skulle varit om du fortfarande fanns kvar hos oss.

Du lämnade oss här, men jag släpper dig aldrig.
I mitt hjärta kommer du alltid att finnas kvar.

I mina drömmar så skrattar du, och jag.
Det finns ingenting annat än vi just då.
Men sen vaknar jag upp i ensamheten.

Tankarna bara snurrar.
Jag vet inte hur det var då du fanns här.
Jag minns inte.

Det ända jag vet är saker jag får höra.
Det gör ont att lyssna på allting dom säger.
För jag önskade att jag kunde minnas istället för att lyssna på gamla minnen.

Att höra från folk, hur mycket du älskade mig.
Att du tog mig som ditt eget barn och att du räddade mitt liv.
Att du har gjort så mycket för mig, medans jag inte fick tiden att göra nånting tillbaka.
Att veta att jag kunde dött om du inte fanns där i just det ögonblicket.
Det får mig att gråta.

Det händer ibland att jag säger saker till dig.
Men om du hör, det har jag ingen aning om.
Men du ska veta hur mycket Jag Älskar Dig.
Och om du fanns här så skulle jag gör allt för dig.
Allt, bara för att visa hur mycket jag älskar dig.
Hur mycket du betyder för mig.
Men som det är nu, så är det bara en önskan.
Jag vet att du alltid finns vid min sida.
Även fast jag inte kan se eller höra.
Så finns du här, det vet jag.

Två personer som betydde hur mycket som helst för mig att gått bort.
Det hände för flera flera år sedan men det är fortfarande saker jag tänker på.
Jag saknar er.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0