Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

1 vecka

1 vecka sen jag skrev sist, beror på att jag inte har suttit vid datorn mer än 2 gånger korta stunder denna vecka. känner mig stolt, har mestadels pluggat sen har jag varit lite med friends och söder osv. i går på dagen så var jag på stan med mamma, 2 tröjor, 2 par strumpebyxor en tjol bekinitrosor och massvis med godis fick följa med hem. sen på kvällen gick iväg till söder och träffade angelica marcus och emil, fick marcus att gå med mig så vi gick iväg till han och var där, såg film osv gullade med hans vovve osv. sen nu är det ju sommartid också, tänkte att jag skulle få mig upp ganska tidigt i morse, men nää fick mig upp halv 2. och då käkade ja å spelade därefter kort med mamma och pappa. och nu sitter jag här, känner mig inte allt för pepp på saker just nu.. olika skäl till det. men skiver mer senare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0