Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

SÖMN

avslutningskvällen vart lyckat, massor med trevligt folk!
kommer dock sakna jocke på söder big times!
vi grillade, såg film och bara hade det nice.
men nu ska jag sova så att jag orkar mig upp imorgon så jag är vaken då emma kommer och hämtar mig och bilen leder till söder där vi ska på bussen till umeå! kommer bli hur kul som helst, är jätte taggad. kan inte bli bätter med det där folket:D! ha en bra lördag iallafall, skriver om jag orkar då jag kommer hem. tjing

Kommentarer
Postat av: elsa

asså.. varför snöar det på din blogg :(

2010-06-06 @ 02:16:41
URL: http://elsaanorqvist.blogg.se/
Postat av: elsa

fail..

2010-06-06 @ 18:39:33
URL: http://elsaanorqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0